tisdag 20 maj 2008

Mesig

jag är så mesig. två saker är jag tokrädd för. det är så löjligt...men jag kan liksom inte hjälpa det. jag är livrädd för flisor (ni vet när man får en liiiiiiiiiiten träflisa i fingret/foten) och så är jag livrädd för nageltrång. det är verkligen hyperpatetiskt men jag får ont i hela kroppen när jag tänker på det. i höger tumme har jag tex en liten flisa sen förrförra sommaren som kroppen har kapslat in. den gör inte ont längre... jag vågade helt enkelt inte ta ut den. när mamma tog fram nålen fick jag panik och vägrade (som en 3-åring). inte ens mutor funkar ju. de funkar bättre på barn.

nu har jag iallafall nageltrång. och jag blir kallsvettig bara jag tänker på det. höger stortå krånglar och nu gör det ont när jag går. jag försökte ta mig en närmare titt förut men jag höll på att svimma. skulle det bli ett riktigt nageltrång får de fan söva mig eller nåt. jag hatar det.

varför är jag så mesig?

idag somnade ellen 21. och ester vid 21.30. jag hoppas det håller i sig. nu är klockan 22. ellen åt lite lite ikväll så hon vaknar nog snart och vill äta lite. förhoppningsvis somnar hon om sen.

imorgon bvc. 4-månaderskontroll på 4-månadersdagen. tror ester tagit in lite vikt på ellen nu. vid förra kontrollen för en månad sedan vägde ester 5,6 och ellen 6,5. ska bli roligt. bvc-tanten ska prata lite om mat också.

idag fick de smaka morot. ellen gillade det skarpt och ester totalvägrade. så ballt hur olika de är. jag klippte deras naglar förut. fnissade när jag upptäckte att ester har precis likadana naglar som J. både tår och fingrar. hoppas de slipper nageltrång som vuxna.

jag kom förresten på en annan grej jag är panikrädd för: att dra/operera ut en visdomstand. den dagen får de också söva mig.

Inga kommentarer: