fredag 30 maj 2008

Caliente

idag är det varmt. vi har varit hos mina päron. mysmys i solen (fast mest i skuggan nuförtiden). E har badat/plaskat i sin pool och ja, en härlig dag. lite oroande dock med denna värmen. mindre kul för spädisarna. men jag ammar och ammar och ammar så de inte ska få vätskebrist.

det är EM på gång. i fotboll alltså. J blir helt lyrisk i blicken när ett stort fotbollsmästerskap närmar sig. då är han söt. för fyra år sen var det EM...då var det E som var en bebis. tiden går. J tror att Portugal ska vinna. men jag tycker Ronaldo (Christiano) är så divig så det hoppas jag inte. hoppas mer på Spanien. för jag gillar Spanien. kanske Ryssland går och vinner allt?

på tal om fotboll har jag kommit på en bra/den bästa 30-årspresent till J (tvåochetthalvt år kvar, men ändå). men det kan jag ju inte skriva om här. fnissar. iofs läser inte J bloggen. men ibland får han för sig.

finalen i talang går på fyran nu. varför väljer man peppe eng som programledare? känns helfel.

hjärnan är tom på bra bloggstuff. dags att decka i soffan nu.

Inga kommentarer: