onsdag 7 maj 2008

Sova

J är och handlar. E är på dagis. e&e sover. en liten stunds paus. och då passar jag ju allt som oftast på att landa lite vid datorn.

munkarna håller på att piska alla sina mattor idag. jag tror det är en av noviserna som fått det jobbet. ihärdigt piskar han mattorna i solen. det får plats många mattor i det klostret. kanske vill han ta mina också? kanske inte.

solen skiner och man tror nästan sommaren är här. så varmt. tror jag skippar tröja på småttisarna när jag går ut sen. det får räcka med bara body. så svårt att veta vad man ska ha på dem. så himla noga att de inte får sol på sig. inte blir för varma. så känsliga de är, såna små.

hoppas J handlar lite godis till mig. jag har fortfarande 4 kg kvar att gå ned. men så länge jag ammar så verkar det inte spela någon roll hur mycket jag äter för jag går ner ändå... oroar mig dock lite för min magmuskel. M. rectus abdominis... den är delad och helt fuckad om jag ska vara ärlig. även om jag nu är sjukgymnast så vet jag inte hur man gör med en delad magmuskel... vad ska jag göra? ska nog ringa någon annan sjukgymnast som vet bättre och fråga henne/honom istället. för så här kan inte magen se ut. går icke. dessutom kan det ju inte vara bra att ha det så... ska nog ringa nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kolla in denna sida, lider av detta själv!
Suger!!

Kram kram 2 wins/Evelina

http://www.befitmom.com/abdominal_seperation.html

Linda sa...

Tack för tipset. Ringde en sjukgymnast idag också... vi får se.