onsdag 18 juni 2008

Ester äter

hon äter nu! iallafall mer än förut. känns gött. hon verkar bli mer nöjd när hon får ned lite mat i magen också...

nu har vi nya midsommarplaner. ska fira med vännerna (de som har en 2- och 4-åring). först kommer de hit och dansar runt stången på dagen och så ska vi grilla hemma hos dem på kvällen. blir bra! roligt för E också att få någon att leka med. att leka... det är ju barnens jobb. det säger hon själv. och det är verkligen tydligt hur de lär sig då de leker. hur de bearbetar allt i leken...allt som hänt. efter fotograferingen på dagis lekte vi fotograf...efter frisörbesök leker man det osv.

i morse sov E till 8.30 så vi fick skynda oss till dagis. skönt med lite sovmorgon. småttisarna vaknade ju vid 8 eller så. sen att jag ammar dem mer eller mindre från cirka 4 är ju en annan sak. men jag sover ju iallafall samtidigt. ska fråga om det där med nattamningen på bvc. ska kanske försöka fasa ut det. eller vänta till de är 6 månader? på lördag blir de iallafall 5. mina stora små bebisar.

händerna kliar och kliar och jag blir galen snart. har ni tänkt på att det är alltid där man har ont som man tycker det är värst att ha ont. när man har ont i huvudet så tänker man att man hellre skulle ha ont i knät... när man har ont i ryggen känns det värst. när man är dålig i magen känns magen som det värsta stället att ha ont på... vilket offer jag är...men just nu känns händerna som ett superdåligt ställe att ha besvär på. jag måste ju använda händerna hela tiden... blöjbyte..matlagning... tvätta händerna...duscha... bära ett barn ... tangentbordet... ja...det är helt enkelt jobbigt att ha handeksem. men jag ska inte klaga. det finns ju värre saker. haha....

ikväll är det heja sverige som gäller. jag hoppas allbäck gör mål. I like allbäck. vet inte varför...men han är väl söt? en riktig kämpe liksom... observera att jag inte kan något alls om fotboll.

Inga kommentarer: