söndag 15 juni 2008

Raining in Baltimore

lyssnar på counting crows. E sprang precis iväg till polaren L på gatan. ellen och ester sover. ellen åt precis ett stort lass gröt. ester inte. inte lika sugen på att prova på det där med mat... hon tar sig väl. jag har gjort lite bebismat också... potatis och broccoli blandat. mums. det blir det till lunch sedan.

himlen är mörk mörk idag. haglade lite förut. härligt faktiskt. det har varit brännande så länge nu. precis som att jorden liksom andas ut när den får lite vatten. äntligen.

håller på med lite tack-kort efter E's fyraårskalas. känns som att man liksom vill verkligen säga tack på riktigt. hon fick så mycket fint. det var så roligt att alla kom. svårt det där med tacksamhet. som nu när mamma och pappa hjälper mig så mycket. hur ska jag liksom få dem att förstå hur tacksam jag är? hade knappast klarat mig utan dem nu. de är riktiga klippor båda två.

min syster mår inge bra. det tynger mig och jag känner mig liksom hjälplös eftersom jag inte kan hjälpa henne. suckar. jag älskar henne. min lillasyster liksom. det där svarta som vissa har. vad är det? var kommer det ifrån och hur suddar man bort det? eller åtminstone hur får man det att bli mindre svart och mer ljust? svåra frågor på en söndagmorgon.

Inga kommentarer: