fredag 27 juni 2008

Lindas homestyling

som alla vet är jag ju sjukt skeptisk till home styling/att många hem ser likadana ut. såhär ser det ut hemma hos oss. iallafall såg det ut så i eftermiddags.

de som känner mig vet att jag egentligen är en mycket ordningssam person. närmast pedantisk. iallafall var jag det till för fyra år sen. än så länge är det ju bara en som drar fram grejor. småttisarna bidrar bara med blöjor, nedsölade kläder (7 ombyten om dagen) och intorkade kräkfläckar ÖVERALLT. hur ska det gå sen när alla tre drar fram leksaker? jag försöker lära E att "man plockar undan efter en lek innan man påbörjar nästa"... men det håller ju inte. barn måste ju få leka. fritt och hämningslöst. men det är ett j-a plockande. min pappa brukar referera till ett gammalt citat från någon liten släkting eller så. på frågan om vad vuxna gör hade han svarat att de "går runt och flyttar grejor hela dagarna"... det är så det måste se ut för barn. när vi vuxna städar. våra världar är så skilda. våra begreppsvärldar alltså.








2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad härligt att du vågar bjuda på kaoset!!!

Linda sa...

I'm very brave.