torsdag 26 juni 2008

Just

just när man tror man fått lite koll så ändrar sig allt. så var det med E första året också. e&e har ju börjat somna typ senast 21.30 det senaste... MEN så igår så vände de upp och ned på allt och ville amma och hålla på och jobba sig. ellen somnade ju typ elva-halv tolv igår. bläk. verkar likadant idag. de somnade vid 20. sen vaknade de runt 20.45 och ammade då i typ en halvtimme. sen rapade jag dem och la ned dem. nu har de ju sovit några minuter... men jag hör hur det rör sig där inne. mina små skatter.

fick en lyckotår förut när jag ammade dem. kom att tänka på när jag först fick upp dem båda på förlossningen. total lycka.

E var idag tillräckligt frisk för att leka med kompisen L igen. total lycka för henne. lite trots och tjuvnyp på småsystrarna när hon kom hem. hon TESTAR MIG. tjugo djupa andetag. jag förklarar lugnt och försöker att inte bli arg. lyckas ungefär 9 av 10 gånger, tror jag. jag måste ändå säga att jag förstår henne. om två små skrikiga och totalt (för henne) värdelösa bebisar kom och tog min mamma hade jag gjort samma sak. iallafall om jag var 4 år. jag försöker att låta henne hållas med småttisarna (de tål ju en del)... men ibland finns en gräns och det är den hon testar och testar och testar och testar och ja...testar lite till.

J's sista kväll innan semestern nu. nice.

te med honung? ja, det ska jag göra nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Kul att du hittat Tvillingnytt.se!
Läste lite på din blogg och känner ett sting av längtan tillbaka till småbarnstiden. Mina barn är ju så stooora och det har gått så fort! Rätt som det är leker de hellre med kompisar än med mamma...
Du har jättesöta barn och en rolig blogg!
Välkommen tillbaka till tvillingnytt - jag lägger in en länk till din blogg om det är ok?
MVH Charlotta, Tvillingnytt.se

Linda sa...

Det går självklart bra.

Anonym sa...

Coolt att du är länkad.

//Stolt granne