söndag 1 juni 2008

Eksem

idag varmaste dagen på länge.

småtussarna. det har hänt något. igår och idag har de liksom varit så nöjda. och glada. och charmiga. inte för att de inte varit det tidigare... men det har verkligen varit två lätta dagar. konstigt...förväntar mig gnäll i värmeböljan. försökte ge ester ersättning igår men hon fattade verkligen inte hur man sög på flaskan så det la jag ned direkt. vi fortsätter kämpa med smakisarna... i morgon ska jag koka palsternacka. mums.

idag var vi hos svärfar och hans tjej/sambo/fästmö. nice. tacos och rabarberpaj tackar jag sällan nej till. eller förresten så tackar jag ju inte nej till någon mat. nästan. det enda jag egentligen ogillar är svamp. champinioner är ok. men annan svamp = don't like. på tal om svamp. när E var på bvc nu i veckan så visade ju bvc-tanten bilder och frågade lite frågor kring bilderna. bland annat var det en bild då pojken på bilden plockade svamp. då bvc-tanten frågade vad pojken plockade svarade E tveklöst: "Champinioner!" hon har aldrig sett någon annan svamp. våra begreppsvärldar ser olika ut.

nageltrånget är borta. men NU. nu har jag eksem i handflatorna. huden liksom ramlar av. skitäckligt. det kliar och bränner och svider och jag vet inte allt. jag minns att jag haft detta förut. redan som barn. men nu är det några år sen. varför får jag det nu. det är ett löjligt litet problem men det är så irriterande. snälla händer läk nu!

idag vände sig ellen från rygg till mage. ester har kunnat det ett tag nu. E kunde inte det förrän hon var 6 månader. de är olika.
jag skrev lite i deras böcker precis. jag har var sin anteckningsbok till dem (ni vet såna man hade i skolan). där skriver jag lite om graviditet, förlossning, när de lärde sig vad osv. dessutom har jag tänkt skriva i böckerna då det händer något särskilt. ibland är det ju så med barn att det är så mycket man vill säga till dem. men de är liksom för små för att riktigt förstå, eller orka lyssna för den delen. varje dag säger jag till E att jag älskar henne. jag frågar om hon vet att jag älskar henne. häromdagen sa hon: "mamma, du pratar alltid om det där. du tjatar." kanske borde variera mig mer. men det är svårt. jag älskar henne så och vill att hon ska veta det. att hon ska känna det. alla sekunder i sitt liv.

dags för te.

Inga kommentarer: