torsdag 19 juni 2008

Mindre bra

vissa dagar bra. andra inte. idag var en mindre bra dag. det går i ett och jag hinner knappt gå och kissa. är hela tiden lite svettig och pulsen är förhöjd.... hålla alla nöjda. servera mat. leka...se dem...höra dem. ha tålamod... räcka till. hur är en bra mamma? en positiv sak är att det här med föräldraskap gör en ödmjuk. iallafall är det så för mig. känslan av otillräcklighet svämmar över. min stora flicka...klarar du detta...? hjärtat värker lite och i morgon är det midsommarafton. vännerna kommer hit.

himlen är lilagrå och jag känner mig lite blue faktiskt.

bvc gick bra idag. båda följer sina respektive kurvor och de rörde inte en min då de fick sina sprutor. bvc-tanten tycker att jag ska sluta nattamma...min kloka vän L tycker inte det. jag lyssnar å en klok vän och avvaktar åtminstone en månad ytterligare innan jag slutar amma på natten. särskilt ester persson tycker jag verkar behöva äta nattetid.

jag har kräks på mina braller. nice.

dags för lite godis och cola i soffan med min ljuvlige man. han är bäst... nästa sommar vill jag baskimej gifta mig med honom.

Inga kommentarer: