tisdag 3 juni 2008

Magsjuka

jag har några fobier. här kommer några: nageltrång, flisor, spindlar, getingar, MAGSJUKA. nu satt lappen om kräksjuka uppe på dagis igen. får panik. men bara lite (not). så ikväll kräktes ellen MASSOR. nu pratar vi inte vanlig liten bebiskräk utan en riktig storspya. jag började gråta direkt av panikoro. jag är så rationell. J jobbar ikväll och jag fick bilden av mig med tre kräkande småflickor ensam hemma i huvudet. vi får se hur det går. hon vaknade iallafall till nyss och åt lite. nu har hon somnat om och jag hoppas såååååååå att hon får behålla detta och att storkräken förut bara var något annat än magsjuka. jag mår illa. mår illa bara jag tänker på kräksjukan. nog om det.

för övrigt är det fullt upp. jag var nyss nere i köket och röjde efter middagen. jag borde plocka leksaker från golven...hänga och vika tvätt... och i morgon är det utflykt med dagis. E har beställt pannkakor som matsäck. när ska jag steka dem? nu?

men jag är lycklig. i allt mitt kaos är jag lycklig i hjärtat. lycklig över mina tre superflickor. ingen kan ha såna underbara kids som jag. I promise. det är coolt när man är mamma för man tycker verkligen att ens egna barn är tveklöst bäst, sötast och coolast alla kategorier. innan jag fick barn var jag rädd att jag skulle tycka att de inte var så söta/smarta/osv... men det behövde jag inte vara. man blir verkligen sådär fånig när man är mamma. stolt över ALLT barnen gör.

dagens roligaste: jag påminner E som sitter i soffan och petar näsan om att hon måste låta bli det. om hon vill peta näsan får hon gå undan. E frågar: "men varför får man inte peta näsan mamma?". jag svarar: "jo, för att det liksom...ja....det är liksom inte fint. att peta näsan alltså." E svarar: "men mamma, jag sa ju varför. svara." mitt svar var inte tillräckligt bra. och för en fyraåring blir det ju luddigt med att det inte är fint. vadå inte fint? såååååå, vad ska man säga istället?

nu ska jag steka pannkakor. kanske.

Inga kommentarer: