onsdag 4 juni 2008

Snutt

natten lugn. verkar som att det inte var någon kräksjuka. så skönt så skönt. nu har E gett sig av på sin utflykt. pannkakorna i ryggan och leende på läpparna. min fina flicka. småknytten sover sin morgonlur och mamman passar på att andas ut vid datorn ett ögonblick.

tidningen fysioterapi har kommit och det känns så avlägset. att vara sjukgymnasten Linda. att jobba. känns som om jag alltid varit hemma. men samtidigt som det är underbart att vara hemma så ser jag fram emot att jobba sen igen. konstigt, va? försöker att läsa tidningen varje gång den kommer... men när man är mitt upp i kräk, smakisar, pannkaksstekning, blöjberg och sommarväder så känns artros, rehabilitering efter stroke och aktivering av äldre extremt avlägset.

kikade runt på lite olika bloggar igår kväll. då när jag borde sovit för länge sen men njöt av lite tid med bara mig själv. så fina bloggar det finns.

Inga kommentarer: