torsdag 12 juni 2008

Friends

nu har tjejerna gått hem. vännerna alltså. småtussarna somnade okej idag. ellen vaknade och var ledsen några gånger. vet ej varför... det gick bra iallafall. båda sov till halv tio. var lite spänd innan... kände att det bara är jobbigt att ha folk här när bebisarna drar igång med sitt kvällsgnäll. men de var hyfsat lugna idag. och det var trevligt att höra folk prata om andra saker än bebisprylar... hoppas de står ut med att jag kanske pratar om det lite väl mycket. E var med mormor på dagisfesten och verkade helnöjd. när hon kom hem fick hon försenad födelsedagspresent av tjejerna och det gjorde ju inte henne missnöjd direkt. hon var trött och somnade snabbt. min stora tjej. det är för henne mitt hjärta värker för det mesta. så tufft så tufft att vara storasyster till två små liv. på många sätt. och mitt hjärta värker verkligen när jag ser att hon har det jobbigt ibland. jag försöker och försöker och försöker att göra ALLT jag kan för att hon ska må väl: leka/vara med henne så fort jag har minsta tid. göra henne delaktig i bebisarna. lyssna/se henne... vi försöker ju också se till att hon får egentid med någon av oss ofta... men ändå känner jag mig så otillräcklig. oroar mig mycket för E. kanske är jag fånig...men det är så det är. extra tufft så länge jag ammar och inte kan vara borta från småttisarna för länge. längtar till jag slutar amma...samtidigt som jag gärna vill amma...tror ju på att det är bra. det är dubbelt. allt är dubbelt.

i morgon ska pappa och J hämta en ny soffa till mina päron i borås någonstans. mamma kommer hit (igen) och är med oss girls. på kvällen kommer min kompis S. längesen. ser fram emot att se henne. hon har substans.

Inga kommentarer: