tisdag 17 november 2009

Bear

J's kompis Björn är här. barnen blev vettskrämda när jag sa att J och E var och hämtade Björn. detta var ungefär vid pyjamastime. de trodde de skulle hämta hem en björn. arma barn. när väl Björn och E och J kommit åter fick ellen och ester säga godnatt till alla och förstod ganska snart att Björn inte är en björn utan en "schäll kille" (=snäll kille). skönt. hoppas de sover gott inatt. Björn ska sova här då han ska jobba i kommunen i morgon, bor på annan plats i landet annars.

annars har dagen varit bra. jag känner SPA-lugnet i min kropp och det är baskimej underbart.

i morgon ska jag försöka vaccinera de små. OM det finns vaccin på BVC. OM det inte gör det har jag vabat halvdag i onödan... bläk. kanske ska flexa istället. vi får se. får inte tag i BVC heller. de har helt enkelt slutat svara i telefon. tycker synd om vårdpersonal i dessa massvaccineringstider. läste ett inlägg på GP igår, eller idag, från en sjuksköterska som blivit mer eller mindre hotad för att de inte haft vaccin eller av andra oklara anledningar. folk är hemska ibland. och fina oftast.

2 kommentarer:

cpmamman sa...

Läste vad du skrivit i en annan blogg. Finnjonnas. Om att man väljer sin dag. Tyckte det var oerhört fint sagt.

Jag väljer också mina dagar. Väljer att antingen älska livet eller vara likgiltig. Oftast blir det de förstnämnda.

Kram!

Linda sa...

Hej vad roligt att DU lämnar en kommentar hos mig. Har läst din blogg lite från och till. Det om att välja brukar jag försöka hålla i huvudet, inte glömma av. Det var Jonas som lärde mig från början. Gardell alltså.