fredag 20 november 2009

Jo

jo, ester och ellen är relativt nyklippta. mamma gjorde det för nån vecka sen.

bra fredag idag. ruhe.

ester och jag hann dammsuga förut när J var och handlade med ellen, E och L.

nu är jag ensam vaken. J och E sover i vår säng. de små sussar i sina. jag saknar J lite. vill ha honom vaken. hos mig.

ganska få blir vi på partyt i morgon. många kunde inte och någon har blivit sjuk. hoppas det blir kul iallafall. för oss som närvarar!

blir lite melankolisk såhär på kvällskvisten. har ingen aning om varför. lyssnar på Youtube. gamla favvisar och som ni nog anar så är mina favvisar sällan såna däringa muntra låtar. vet inte varför det är så. men de sorgliga låtarna tilltalar mig. har alltid gjort. nästan alltid. här kommer en länk till en låt som var min favvis för sisådär 10-11 år sedan. då var jag 17 eller något i den stilen. en annan tid. en annan människa.

på tal om en annan människa. vår skärmsläckare är ett bildspel med ALLA bilder från vår dator. vi skaffade digitalkamera strax innan E föddes. nyss såg jag en bild på mig höggravid med ellen och ester. sedan en bild från i somras. en annan från vårt bröllop. och sen en av mina mest känslosamma bilder. en bild på E från tiden på neo. känslorna kommer åter. från första tiden med E. lukten av ett nytt barn. lukten av att vara mamma. föräldraskapet är så stort tidvis att det liksom sköljer över mig med känslor som jag inte kan få tag i. ska lägga upp några bilder här strax. så får ni smaka på dem.

Inga kommentarer: