torsdag 5 november 2009

Sömnen

igår fick jag vaccinet. hade lite ont i armen och var extra trött på kvällen men annars mår jag ok. än så länge... ester har ju varit hemma hela veckan med sitt ögonklegg. och igår ringde de från dagis och sa att ellen var varm. så idag är J hemma med alla tre tjejerna, han tyckte E också behövde en "vilodag". i morgon är min lediga fredag så då får jag ÄNTLIGEN vara hemma med mina små sjuklingar. E skulle visst i väg på någon teater med dagis i morgon. hon fick följa med fast det var hennes lediga dag. gulligt, tycker jag. E älskar ju teater och sånt.

sitter på jobbet här nu. det kommer några flingor. blir lite nervig eftersom jag inte har vinterdäck på vår bil. hoppas det slutar snöa innan fyra åtminstone. får köra hem sakta sakta.

känns lite jobbigt när de är sjuka. vi har nog varit förkylda/sjuka i en månad från och till. minst. jag är ju fortfarande inte hundra. min hosta är kvar. barnen sover oroligt på nätterna, vilket resulterar i att de ligger jämte oss, vilket i sin tur resulterar i att mamman sover som en kratta. vampyrlooken is back. not so nice. idag har jag mina mysjeans och min myskofta på jobbet. sen har jag kommit på att man inte ser mina ögon så noga om jag har glasögonen på mig. så nu har jag glasögon för jämnan. för att ingen ska se mina trötta ögon. crazy.

huga, inge vidare muntert detta. bara värsta gnällstugan. I'm sorry. tror jag är i STORT behov av de tre lediga dagar som hägrar om 8 timmar eller så.

1 kommentar:

Emma sa...

haha, den taktiken började jag med efter att Felix föddes- på med glasögonen så syns inte de mörka ringarna!
Krya på er, jobbigt med dessa sega sjukdomar *prosit*.