lördag 29 november 2008

Advent

förr om åren storstädade jag alltid i samband med advent. nuförtiden storstädar jag aldrig. ljusstakarna är iallafall uppe. fast i vardagsrummet fick vi ställa den på hyllan ovanför fönstrena eftersom ellen är en huligan av värsta sort. mysigt med advent.

vad som hänt idag. jo. jag gick en långpromenad i förmiddags. E och J var till skridskoskolan. pratade med vänner i telefon. praktiskt att ringa när man går med vagnen och huliganerna sover. en vän berättade en glad nyhet. som gjorde mig glad. för henne liksom. hon är värd allt det bästa.

på eftermiddan gjorde vi lite adventsfint och nu finns massor av borden kvar men jag är trött och har så ont i magen igen. måste ringa farbror doktorn på måndag. pallar inte magen längre.

i morgon ska E och jag på julmarknad. mammas sygäng ska vara med så det är lite därför. sen ska vi köpa födelsedagspresent till J. kanske någon julklapp slinker ned också?

Inga kommentarer: