onsdag 26 november 2008

Host

förkylda småflickor. blev ingen tur till orust idag för min del. ganska tur för idag har det varit gnälligt. ester vill helst sitta i mitt knä. hela tiden. väldigt stimulerande. att sitta på golvet med en ester i knät. HELA DAN. ibland kommer ellen och drar mig lite i håret också... man får inte så mycket gjort. jag är verkligen bara mamma. inte så bara kanske. men ändå.

förkylning innebär också många fler uppvaknanden per kväll. hinner precis landa i soffan innan någon/båda vaknar. mina stressnivåer är alldeles för höga. J ska vara hemma i morgon och föreslog att vi skulle åka till ikea medan E är på dagis. mitt förslag:
- var sin timmes sömn på förmiddan
- var sin låååååååååång dusch på förmiddan
- ev. en promenad tillsammans

vi får se vad det blir. att få sova lite extra på dan sådär brukar vara skönt.

mitt begynnande ryggskott har förresten lett till att mitt bäcken hela tiden är bakåttippat (låst sig). hela ryggen och de få muskler jag har får då sliiiiiiiiita för att hålla mig upprätt och jag får kramp på konstiga ställen. dessutom gör det ont. kör lite med min värmedyna varje kväll. hjälper liiiiiiiiiiiite. kanske dags för ett nytt tv-program: extrem mom make over?

1 kommentar:

Evelina sa...

Krya på ryggen!
Underbart programförslag!