lördag 1 november 2008

Nuet

jag har förhandlat mig till en liten stund vid datorn. J pluggar egentligen, men jag har abstinens. klockan är 23.01. en bra dag har gått. eller egentligen flera. jag är lycklig. mina barn är ljuvliga små tomtar och såååååååå duktiga. bäst. alla kategorier. både ellen&ester släpper taget och står fritt ibland. så begåvade (säger deras mycket objektiva moder).
igår var vi hos syrran och sen följde hon med hit på kvällen. min kompis kom över också. hade trevligt. med idol, brieost och samtal.
i morgon åker E och jag på släktparty i Falkenberg. ska bli skönt att bara vara med E lite. hinna snacka med lite relatives. samtidigt så har jag så SVÅRT att lämna e&e. varför är jag sån? J är ju bästa pappan i världen... men ÄNDÅ. så svider det. hela mammahjärtat och mammakroppen SKRIKER NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ varje gång jag går mer än 10 meter ifrån dem. jag är ologisk. eller kanske inte. iallafall så vet mitt förnuft att det är bra för oss alla att E och jag åker själva i morgon.

nu till en annan grej.

präktigheten. jag har blivit så präktig att jag nästan spyr på mig själv. vad hände med lila doktor martens-kängor och broder daniel? vad hände med allt det gamla? vad hände med Linda... var är hon? nu är jag så präktig. sååååååååååå präktig. nu för tiden tycker jag att det är superkäckt med såna där byxor med dragkedja vid knät...ni vet som man kan göra om till shorts i en handvändning. I'm a changed woman. jag ÄLSKAR familjeunderhållningsprogram och tycker att P1 är bästa radiokanalen. är det åldern, barnen eller livet som gjort mig till präktfia numero uno? jag vet inte. syrran flinade lite åt mig igår. men det är okej. jag kan ta det. jag måste ju stå för det jag är nu. på tal om det gamla så fann jag mina gamla skrivböcker från gymnasiet häromdagen. fina fina böcker i rött som jag köpte på Indiska under gymnasietiden. i dem skrev jag dikter och tankar. det mesta är oförståeligt nu. kanske kan jag återge lite här någon dag. vissa saker är fina. vissa saker minns jag.

nu ska jag ge mig på att lägga in lite bilder, tror jag. kram alla. tår i ögat av lycka idag. jag är så tacksam för allt jag har.

Inga kommentarer: