söndag 16 november 2008

Nätter

en snurrig natt. E vaknade precis innan vi skulle lägga oss. drömt om Jafar. ester hämtade jag runt 02, tror jag. hon fick komma över till oss. ellen vaknade runt 04 och J tog henne. hon somnade om...vaknade...fick välling runt 06, tror jag. nu kvart över sju kom jag upp och då gick J och la sig. ellen och ester leker med tågbanan. E sover jämte J.

jag känner mig lite mörbultad. ont i ryggen (sovit konstigt?). och så går jag hela tiden runt med en sån där härlig bakiskänsla... trots att jag aldrig dricker en droppe numera. har faktiskt funderat på att bli nykterist. men det är ett annat kapitel som vi tar en annan dag. men jag känner att jag liksom inte tar hand om mig som jag borde... äter dåligt. sover dåligt. tränar inte. ingen egen tid. kanske ska bli ett nyårslöfte? att ha en egen stund (några timmar) åtminstone en gång i månaden. tänker mig fika med vän, gå och simma, ligga och sova... gå en promenad i skogen... läsa... sånt som jag inte så ofta unnar mig.

iallafall. så söta de är när de leker med tågbanan. alltid alltid leker de nära varandra. även om de självklart inte leker tillsammans ännu. men liksom jämte varann. så mysigt. de verkar gilla varandra.

på tal om nada så gjorde vi en rejäl röjning här igår. jag har kollat i ALLA leklådor efter småsaker som kan sättas i halsen. vi har scannat av liksom. man måste ju kunna gå på toa... ellen och ester är ju överallt. samtidigt. så svåååååååååååårt att ha koll hela tiden. och E är liksom för liten för att ansvara för att hennes smågrejor inte ligger framme.

söndag idag. vad ska vi göra? vi ska montera ihop E's nya säng som hon fått och en hylla i ellen och esters rum... fick detta (och lite mer) av min svärmors exman. han är så snäll.

hoppas ni får en trevlig söndag, gott folk!

Inga kommentarer: