torsdag 6 november 2008

Favorite sound

jag har ett nytt favvisljud. sånt som örat gillat alltså. tidigare var nog min favvis det där kluckande ljudet som blir när man häller upp det första ur en vinflaska. påminner mig om J's och min tågluff också. nya favvoljudet är när fåglarna (några andliknande saker) flyger uppströms längs med säveån och sedan landar i vattnet... de liksom glider på ytan en stund och då uppstår det nya ljudet. som ett frasande och bubblande på samma gång. vackert. har blivit värsta naturtönten på senare år. mina dagliga mammapromenader med pansarvagnen (Emmaljunga twin cerox) ger mig stor njutning. att se naturens skiftningar och årstiderna som växlar är coolt. vart ska detta sluta? Linda som ornitolog på gamledar? hahaaaaaaaaaaaaaa

J's ryck från igår fortsätter. han fixar och donar. jag borde väl också kanske. vi får se.

i morgon blir en lugn förmiddag (lugn inom citationstecken kanske) hemma med tjejerna. sen när J kommer hem åker nog E och jag och handlar. på eftermiddagen kommer svärfar (nu äkta) och hans fästmö hit och käkar lite. på lördag ska E och jag till badhuset. I can't wait.

kramkram

Inga kommentarer: