måndag 24 november 2008

Snön

det är snö. inte ofta i november. men i år alltså. fint och ljust. vackert.

ellen är förkyld igen. kändes lite varm nu på kvällen. vi som ska till bvc i morgon. 10-månaderskontroll. läkare och alles. vi får la se hur det artar sig. och sen ska jag ju till min kompis på orust på onsdag. inge kul med febriga barn. så typiskt. eller egentligen inte för de är ju mer eller förkylda hela tiden. men ändå. ska bli spännande att se hur mycket de vuxit. om vi nu kommer iväg vill säga.

mamma, pappa och systeryster var här idag. jag fick en väska av min syster som hon sytt själv. fin i äkta retrostil. passar ju bra eftersom jag blivit en sån hippie på senare tid. sen är jag alltid sjukt imponerad av folk som själva skapar saker. både mamma och syrran är bra på att sy och handarbeta och sånt. jag föddes dessvärre utan den genen och det enda jag skapat var en snedvriden sjal för ett par år sen. jag är bra på andra saker. jag är nog egentligen mer teoretiker än praktiker. jag var ju SJUKT pluggig i gymnasiet. kanske inte ni tror, men så var det. hemlis: jag hade högsta betyg i nästan allt. utom datakunskap och bild. jag kan ha storartade tankar inuti mitt huvud om vad jag ska skapa men sen när jag försöker så blir jag bara så förbannad när inte garnet går min väg, om man säger. jajaja... bra att man är bra på olika saker.

syrran och jag läste lite i blondinbellas blogg förut. i ett inlägg så beskrev hon noga hur hon sköter sitt hår. man kan ha många åsikter om blondinbella. men två saker imponerar på mig.
1. att hon har så SJUKT många besökare.
2. att hon tar så SJUKT väl hand om sitt hår. och att hon skrev ett helt inlägg om det.

så här tar jag hand om mitt hår. först blöter jag ned det, håret alltså. sen tar jag shampoo (en billig sort för normalt hår). sen sköljer jag ur shampoot och sjunger någon barnvisa för mig själv. sen tar jag balsam (billig sort som ovan) och sen sköljer jag ur balsamet. sen gnuggar jag håret torrt med en handduk och sen borstar jag håret. klar.

nu behöver ju ingen undra varför blondinbellas hår är svallande och glansigt och mitt platt som en pannkaka. det var nog många som undrade det förut menar jag.

det här inlägget blev alldeles urflippat. jag är nog trött.

7 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag fnissade i slutet :-) Samma humor kanske :-)

Linda sa...

skönt att jag inte är ensam.

1+2-barnsmamma Carola sa...

Har hittat till din sida via Evelinas blogg, Tvillingar, what... underbart, tror jag. Hennes blogg tror jag att jag hittade på Familjeliv, eller om det var tvärtom... kommer inte ihåg.
Hur som, har blivit en stor fan av dina inlägg. Gillar din humor! Dessutom ser våra familjer rätt lika ut även om du startade familjen lite tidigare i livet än mig (jag är född -74, räkna får du göra själv för jag har slutat). Vår stora tjej fyllde nyss 5 år och tvillingarna (en av varje sort) är drygt 2,5 år. Dessutom bor vi inte såå långt ifrån varandra (vi bor i Kungsbacka).
Så nu har jag givit mig tillkänna lite mer...
Hälsningar från Carola

Linda sa...

hej carola! jag kikade faktiskt in på din sida igår. kul med fler med liknande familjesituation... roligt att du gillar min blogg. terapi på internet kanske man kan kalla det?

1+2-barnsmamma Carola sa...

glömde säga att vår tvillingtjej dessutom heter Ellen...

Evelina sa...

Hej,
Jag tvättar mitt hår precis som du, dock ingen barnsång här, kanske ska börja med det?
Får man plattare hår då?
HaHa skönt inlägg, älskar flippade inlägg!
Jag gick loss på ett igår.
Kram på dig!

Linda sa...

ellen är så fint namn. i början var jag skeptisk och ville elin istället. men ellen växte under graviditeten (namnet alltså) och när hon kom ut så såg vi ju att det var ellen.