tisdag 4 november 2008

November

det skaver i halsen och jag är lite yr i bollen efter en JOBBIG natt (alltså ingen fest utan bara vakna bebisar med snoriga näsor och hostiga halsar). jag läääääääääääääääääääängtar till de sover stabila nätter. nu när de är sjuka så blir allt bara TOO MUCH. tröööööööööööööööööööööött mamma idag. men man harvar på ändå. på något vis. men visst är det tufft. den som säger annat ljuger. det tror iallafall jag.

idag var det KALLT ute när jag gick en sväng innan jag hämtade på dagis. jag gick fortare och fortare för att bli varm men det funkade inte riktigt. vantar hade varit bra. blå fingrar när jag kom fram till dagis.

glömde berätta igår att min FINA OCH LJUVLIGA mamma gjort barnmat igen: kycklingrullader, kalvköttbullar, kalops och några andra rätter. idag har vi smakat av kycklingen och ellen och ester åt med FÖRTJUSNING. jag kokade ris till och de åt själva från tallrik... (annars brukar jag lägga små bitar direkt på bordet). de ratar ju barnmatsburkarna och jag vet inte NÄR jag själv skulle kunna laga storkok. då är mamma bäst. dessutom lagar hon ju mycket godare mat än jag.

puss.

Inga kommentarer: