måndag 4 maj 2009

CYKLA

en jäktig dag. men så fin. mina fina fina barn! jag vill allt allt allt bra till er!!! E har lärt sig cykla. jag är som en tupp. stolt stolt stolt. min försiktiga fina flicka behövde bara en liten push av sin mor och så var saken biff. så roligt! man blir utanför på gatan om man inte kan cykla när alla andra kan. det finns cirka 10 barn i E's ålder på gatan och alla cyklar. nästan.

nu dax för te med syrran. småpyrena sover och E och J är fortfarande iväg på dansuppvisningen. hoppas det går bra för E på "stora scenen".

utvecklingssamtal på dagis idag också. bekräftar lite det som gäller även hemma för E. E fick mycket beröm, fröken tyckte hon var positiv, glad, lekmogen, ledare, trygg i sig själv, observatör... hon är så duktig och "stor" och klarar allt själv så att hon blir nästan osynlig. min lilla tjej, du bär väl inte för mycket inuti? lova att berätta för mamma om något gnager där inne!!! så svårt när man vill säga så mycket till en som är för liten för att förstå allt. en annan tjej fröken tog upp är att hon upplever att E inte riktigt litar på fröknarna... och jag är benägen att hålla med. det har varit en del personalomsättning på avdelningen och E är så få timmar... de timmar hon är där är "alla" där och hon får ingen tid. kändes bra att fröken själv tog upp detta och inser vikten av att E har MÅNGA trygga vuxna som hon litar på runt sig. men all in all så verkar det gå bra för min lilla tjej på dagis. nästa år blir det TRE utvecklingssamtal... hihi. sen pratar man ju om helt andra saker då det gäller små barn. mera mat och sömn och "lätta" saker. känns som att saker blir mer "svåra" när barnet växer. håller ni med?

4 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

I E:s ålder börjar väl det där med kompisar och att man antingen är med eller utanför. Jättesvårt. Härligt att hon lärt sig cykla. Jag minns när jag själv lärde mig... det var stort!

Soffi sa...

Hurra va duktig hon är! Ge henne en kram från mig.
Puss och kram

Anonym sa...

Duktig tjej som kan cykla! man blir så stolt över de små så det är inte klokt!
/Emma

Linda sa...

Kul då kan hon och A cykla tillsammans när vi kommer nästa gång. Vi slänger in hans cykel i bagaget.

Kramar