lördag 9 maj 2009

Inget kosläpp

blev inget kosläpp idag. E verkade inte bry sig nämnvärt och vi la ned. idag har vi handlat och städat istället. varit ute en del ... ellen har varit pigg idag. ätit bra. lufsat runt och busat som vanligt. dock vaknat och varit ledsen nu på kvällen. tar mycket energi av mig att vara orolig. svärfar var förbi också.

i morgon ska vi köra gokart. en julklapp från min svåger ;) jag har aldrig kört gokart och känner mig tveksam. blir nog nyttigt för mig att testa något nytt.

annars lite allmänt sorglig just nu. på måndag börjar jag jobba och ett "nytt liv" börjar liksom. känns så sorgligt. och roligt på samma gång. men jag har alltid svårt i skiften. jag är en rutin- och vanemänniska som gillar när det är som det brukar. men nu alltså dags för nytt. första veckorna blir extra tuffa eftersom J fortfarande har skola och vi kommer pussla mycket för att få allt att gå ihop. mycket anspänningar i min kropp.

E fyller år också. jag har skickat ut inbjudan till släktpartyt. vi är så SJUKT många och jag har beslutat att bjuda hela högen, MEN bara bjuda på kaffekalas. barnkalaset blir på lördagen då hon fyller och ikväll gjorde vi inbjudningskort. det blir 13 barn om alla kommer. och då känner jag ändå att vi kanske borde bjudit några till... svårt sånt där. men...det viktigaste är att E blir nöjd.

dax för sängen. mamman trött.

Inga kommentarer: