söndag 17 maj 2009

Kvällspromenad

gick en kvällsrunda med en grannmamma. de flyttade in nu i mars och hon är supertrevlig. kul att motionera tillsammans med någon. på onsdag kväll blir det kanske några löpsteg också.

J lagar E's cykeldäck.

jag ska samla ihop mig lite inför en ny arbetsvecka. det tråkigaste jag vet är att gå och lägga mig i tid. men jag försöker. förra veckan gick det bra... senast 23 bör jag sova. går upp cirka 6 när jag jobbar.

ska fixa lite med bilder först bara. och plocka undan i köket. och duscha. och packa jobbväskan. och skala potatisar. har börjat med att förbereda morgondagens middag dagen innan för att det är lugnare att göra det på kvällen än precis innan middagen. så skönt att bara vrida på potatisen när man kommer hem från jobbet. men det kanske bara är jag.

2 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vilken otroligt bra framförhållning du har! Där har jag nåt att lära... ska kanske lägga fram mina jobbkläder innan jag lägger mig (har jag aldrig gjort!).

Linda sa...

det är jättebra att göra så... så SKÖNT att slippa tänka på morgonen när hjärnan ändå går på lågvarv.