söndag 3 maj 2009

End of an era

snart snart snart. om en vecka sitter jag här och då är det min SISTA dag som mamma"ledig". jobbpaniken växer. samtidigt som jag längtar lite.

esters hosta bättre idag.

igår var vi hos vänner. så trevligt. hade saknat dem. barnen hade vuxit.

idag hos mor och far. mysigt. vi lufsade runt i trädgården. mamma och jag gick en sväng när barnen skulle sova. E lekte med morfar och hjälpte honom med lite projekt. tror dock det blev mest lek. just nu håller de på att anlägga en köksträdgård där de ska odla grönsaker och annat. alltid projekt hos mamma och pappa. både inne och ute. de blir aldrig färdiga. och vill inte bli det heller. "man blir aldrig färdig, Linda", säger alltid min pappa. och han har så rätt. jag tror att om jag lärde mig att verkligen leva efter det också. då skulle jag må bättre och stressa mindre.

på tal om stress så är morgondagen lite hetsig. J har praktik och är borta hela dagen. E är hemma från dagis på måndagar. vi ska åka och köpa fotbollsstrumpor till E och biljetter till hennes dansföreställning. klockan två ska jag vara hos tandläkaren. klockan halv fem ska jag på utvecklingssamtal om E på dagis. klockan tjugo i sex ska E repetera dansuppvisningen och klockan kvart i sju är uppvisningen. det lutar åt att J följer med på dansuppvisningen och att min syrra kommer hit och är "extraperson" under dagen. behövs!!! blir roligt för henne att hålla ordning på barnen i väntrummet när jag är inne hos tandis ;)

lite allmänt jagad nu. det är mycket som händer. snart fyller E år också. min stora lilla tjej. då har jag varit mamma i FEM år. kan knappt tro det.

ska ta en kopp te nu. slappa. se på en IQ-befriad tv-serie. somna tidigt.

Inga kommentarer: