måndag 11 maj 2009

Måndag

det blev en bra start på jobbet idag. lugnt och fint. blev bjuden på lunch av mina fina jobbarkompisar. var på ett lagom seriöst möte. det som slår mig är hur mycket trevliga och kompetenta människor jag omger mig med på jobbet. så olika alla människor är. känns som att mammaskapet öppnat mina ögon på något vis. tidigare var jag mer färdig med min åsikt tidigt. särskilt med mina åsikter om andra människor. nu känner jag mig mer öppen. alla bär på sin historia liksom. men det kanske inte är mammaskapet. kanske det är att jag blivit några år äldre också.

barnen och J hade haft det bra här hemma. och vilken massa energi jag hade när jag kom hem. galet!

nu: förberedelser inför morgondagen. packa lite prylar. vika tvätt. sortera mitt fack. målet när jag nu jobbar är att ligga i sängen klockan 22. jag tänker att om jag har 22 som mål så kanske jag iallafall ligger klockan 23.

Inga kommentarer: