fredag 22 maj 2009

Fredagsmys

reklamen med fredagsmyslåten får mig att fnissa. ikväll har vi kollat på Talang, blåst ballongen och käkat chips. mysigt. nu på kvällen när E förhoppningsvis somnar snart (hon och J ligger fortfarande och flamsar i hennes rum) ska J och jag försöka säga några ord till varandra... vi får se hur det går. på dagtid är det som sagt INTENSIVT just nu. mycket gnäll och skrik och panik och gråt och tandagnissel mest hela tiden, känns det som iallafall.

barnmedicintiden för ellen blev inställd idag. doktorn sjuk. nytt försök på tisdag morgon...

i morgon fyller min stora flicka F E M år. det är stort!!! för fem år sen åkte vi från min svärmor (där vi ätit stekt fisk med potatis och kall sås) och hem mot vår dåvarande lya i stan. vi stannade på Kvantum i Lerum och handlade hem en flaska mineralvatten med citronsmak och en 200-grammare choklad med frukt&mandel. jag började få ont redan under middagen. svärmodern tittade på mig med en blick jag aldrig glömmer. det var liksom dags. vi åkte in vid 01 på natten. i vår orange fiat. så många minnen. så konstigt det känns. så mycket jag upplevt under dessa fem år. E's födsel var traumatisk på många sätt. utan att gå in på för mycket. jag blir alltid så jävla nostalgisk och lipig när det är kvällen den 22:a maj. kommer nog alltid vara så. min första flicka. hon växer så det knakar och första barnet är speciellt. hon har ett eget Ebbarum i mitt hjärta. där sparar jag alla minnen och speciella tillfällen med henne. Ebba, du vet väl hur mycket jag älskar dig, min underbaraste flicka!!!

2 kommentarer:

Linda sa...

Idga har siri varit inne plus att det regnade igår så idag är hon bättre. Dr tyckte att hon skulle försöka hoppa bort slemmet så ikväll har hon hoppat i soffan. Det lät faktiskt som om hon fick loss lite då.

Visst väcker våra smås födelsedagar mycket känslor! Vi har ju varit med om en del båda två. Kram på stora E imorgon! Så ses vi på söndag

Evelina sa...

Du gör mig tårögd med dina ord till Ellen.
Fint!