fredag 15 maj 2009

Eine Woche

en vecka på jobbet. som en dans. lite smekmånad, tror jag. veckan har flutit på bra. både på jobb och hemma.

idag fredag. vilken känsla... när man är hemma betyder ju inte fredag så mycket. men nu betyder det TVÅ DAGAR LEDIGT. hela dagarna med fina familjen! vilken lyx, va!!! vi ska nog mest ta det väldigt easy, tror jag. ladda inför kommande helgs femårsfirande. hoppas vädret blir fint.

hemmarapport: ellen är den som är lite känslig just nu. mammig. utvecklingsfas. ester är ett charmtroll utan dess like men börjar få GRYMT MYCKET VILJA. och skäller som en hund när det inte går hennes väg. E leker och leker och leker. hamnar i skymundan mycket. mammahjärtat, mitt hjärtegull! i morgon tar jag med mig E till affären på veckohandling, tror jag. får locka med lördagsgodis så att jag kan få en stund med bara henne. brukar ha mysigt när vi handlar ihop. tar en glass efter. busar lite.

lyssnar på "Flickan som lekte med elden" i mobilen. så spännande! vilka invändningar jag än har mot böckerna av stieg larsson (övervåldsamt, gubbigt, sexfixerat osv) så är det VÄLDIGT SPÄNNANDE. just nu misstänker alla lisbeth salander för trippelmord och jag (läsaren) har inte fått reda på vad som hänt ännu. ååååååååååååååh, vill veta mera!!!

på kvällen var S här. min vän. hon ska springa varvet i morgon. lycka till alla som ska springa!!! jag satsar på varvet 2011, vilka ska med?

2 kommentarer:

Linda sa...

Så härligt med det nya jobbet! Jag har varit ledig hela veckan men jobbar i helgen istället... Jaja. Laddar inför 5 års kalaset nästa helg! Albin är exalterad över att få åka till cykelaffären och fixa grejer till E´s cykel. Du skulle höra vilka planer han har!

Linda sa...

kul! vi ligger lågt denna helgen och laddar också inför kommande firande.