måndag 18 maj 2009

Kräket

ellen kräktes inatt. somnade om i vår säng sen. jag låg vaken med hjärtklappning några timmar. oroar mig för ellen... har ju varit lite upp och ned med henne. hon känns inte riktigt i balans... vi har återbesök på barnmedicin på fredag eftermiddag så det är väl ingen idé att hispa innan dess. jag trotsade iallafall kräket och gick till jobbet idag (inga möten med brukare idag). höll mig långt från folk och vädrade på kontoret hela dan... men allt hade varit lugnt här hemma. lugnt är kanske att ta i...men inget mera kräk under dagen. ellen har ätit och mår bra. ingen feber osv. men det är något. mycket gnäll och sitta knät och jaaaaaaaaa.... vad ska jag tro. gnider mina grå. gissningsleken kommer tillbaka... tänder? utveckling? magont? allergi? allvarligare sjukdom? närhetstörst? nog ältat. på fredag ska vi ju till doktorn igen.

jag har jobbat. jobbet är som semester. låter kanske fånigt. men på jobbet jobbar jag ostört i min egen takt. ingen stör mig. jag får äta lunch ifred. jag dricker mitt kaffe. när jag kommer hem är mina kläder rena. jag lyssnar på ljudbok på vägen dit och hem. jobb=lyx.

snart kommer mamma som ska ha barnen tisdag och onsdag (J har skola cirka 8-13) och då "täcker mamma upp" här hemma.

dax för kvällsröjningen. måste somna tidigt idag... ta igen nattens missade timmar. hoppas på en kräkfri natt, helt enkelt.

2 kommentarer:

TvillingTur sa...

Håller med om att jobbet är rena semestern. Håller tummarna för att kräkningen bara var högst spontan och helt utan efterföljder. Önskar att vi hade någon anhörig på lite närmre håll som kunde täcka upp då o då. Det skulle hjälpt så mycket.
Allt gott.
-tobias.

Esmeraldah sa...

Aargh, gissningsleken är ingen rolig lek alls :(