söndag 17 maj 2009

UTE

vi har varit på utflykt i skogen. E och jag lekte lite i getternas hage. getterna har inte kommit ut än... barnen, J och J's kompis A är ute med barnen fortfarande. så härligt med den här årstiden. vi är ute hela tiden känns det som. några minuter själv för mig nu. tar till vara. dagarna hemma är minst sagt INTENSIVA. de små är fulla av vilja och upptäckarlusta och har NOLL ro i kroppen. otåliga. särskilt ester har börjat visa en ny vilja. då hon inte får som hon vill blir hon skogstokig och går runt och ylar och skäller som en arg pudel. jösses. snart kommer de in och vi ska äta mellis. barnen har varit ute i nästan 5 timmar.

igår schlager efter Robinson. E orkade bara till 22. sen bad hon att få gå och lägga sig (tänk, att hon är så stor att hon känner när hon är trött). kul att norge vann även om jag hejade mer på typ estland och island.

livet flyger fram, tycker jag. särskilt ellen har börjat se så stor ut. hon går runt. springer lite. härmar nästan alla ord man säger. börjar förmedla sig mer och mer. de små sover bättre och bättre (TA I TRÄ) och i sommar blir de redan ett och ett halvt år. spädistiden är förbi. så snabbt. men ändå så långsamt. nu ska jag inte flumma utan förbereda mellanmål.

hoppas ni som läser har en trevlig helg.

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vi har också varit ute i skogen. Härligt! Och man slipper att lyfta i och ur gungan, för det finns ju ingen gunga.