torsdag 28 maj 2009

Jobbångest

jag har jobbat i 13 dagar och nu kom första VAB. känns mindre kul. men ellen hade 39,8 i morse och bara skrek och vägrade släppa mig så jag blev hemma. om jag jobbar i morgon beror på natten. vi har iallfall varit på barnmedicin IGEN med ellen. såååååååå jobbigt. lite mindre protester idag från ellen dock... hon orkade inte. vi fick iallafall kåvepenin i 10 dagar. 5 ml 3 gånger om dagen. HOPPAS HOPPAS HOPPAS att det hjälper mot vad hon nu har. övre luftvägarna trodde fru doktorn. jag är som alltid skeptisk.

nu har ellen deckat. J och ester och E är och handlar mat. jag är helt färdigt. men kan inte sluta må lite dåligt över att behöva VAB:a direkt. jag avskyr min arbetsmoral. på tok för hög. självklart är barnen ALLTID viktigast... bara att jag alltid vill vara fröken duktig ÖVERALLT. det GÅR bara inte.

skönt med blogg. bara ordbajsa ut allt i min skalle som ingen annan orkar höra på.

5 kommentarer:

Linda sa...

Oh vad det är svårt när man är orolig för de små!

Kram på er!

det verkar svårt att hitta ngn som vill prova ut en PEP mask till Siri. Vet du var det finns en sådan sjg?

Evelina sa...

Precis, sänk kraven, det kväver en till slut. Jag är likadan och kommer att få dåligt samvete när vab:en startar,har ångest redan nu flera månader innan arbetsstart över hur dagarna kommer att te sig. Men men.. alla med barn ska den vägen vandra..genom vab/ångest/samvets-träsket. Lätt att säga...
KRAAAM!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Grattis... TIO dagar med kåvepenin är ingen lek. Hoppas Ellen "gillar" det!

Hoppas Ellen frisknar till!

Vikkan sa...

Stackars söta Ellen!

Känns inte helt bra att ni varit på barnmedicin 3 ggr inom kort tid och de inte riktigt kan hitta något. Hoppas dock att medicinen hon fick nu ska hjälpa.

Usch, ja....VAB verkar inget kul. Men ett måste. Det skulle väl vara ett under om våra barn var friska hela tiden. Jag tror nog att din chef och dina arbetskamrater förstår om du måsta vara hemma. De har säkerligen själva barn så de vet hur det känns.

Det kan ju inte vara bra att gå omkring och ha ångest för sådant man inte kan rå för! Så var hemma med Ellen med gott samvete.

Massa kram Vikkan

Linda sa...

tack för att ni är så fina!!!!