onsdag 13 maj 2009

Stavgång

idag hade vi stavgångsgrupp på jobbet. så mysigt. staden jag jobbar är så vacker! Alingsås.

mamma och pappa hade barnen idag. gått bra.

i morgon ska farmor och faster A passa dem. känns lite oroligt. jag litar på svärmor och A men barnen är inte lika vana vid dem och jag blir en hönsmamma av värsta sort. varför är man så? jag intalar mig att det ska gå bra nu. vad har jag för alternativ? på fredag är J hemma igen. vilket pusslande vi har nu i början. efter 5/6 kommer J att vara hemma på heltid. blir skönt.

att jobba är verkligen en kick såhär i början. känner mig helt hög på jobbet. upptäcker små sidor hos mig själv som jag i det närmaste glömt bort.

nu i mitt spännande mammaliv som nu också är ett jobbliv: lägga fram kläder, duscha, förbereda morgondagens middag, plocka undan... ev. se på grey´s.

kramkram

Inga kommentarer: