tisdag 26 maj 2009

Huvudet sprängs

natten: ellen vaknade runt 24 och fick komma ned till oss och somna oss i vår säng. låg och snurrade en bra stund och var lite ledsen emellanåt. somnade kanske vid 01. klockan 04.30 vaknade E och fick komma och ligga hos oss också. vi somnade om runt 05. vid 05.30 vaknade sedan ester och då gick hon och jag och la oss i E's säng. klockan 06 ringde klockan. bra natt?

på morgonen var E och ellen och jag iväg innan jag for till jobbet. E hos tandis 7.40. gick super. E är bäst och duktigast på allt. sen med ellen till barnmedicin... för att fortsätta diskussionen kring varför hon ej velat stå/gå i tre episoder... kommer inte fram till så mycket. tog ett socker - normalt... ellen är iallafall paniskt rädd för doktorn och SKRIKER konstant när vi är där inne. doktorn tar knappt i henne men ellen tappar greppet totalt. samma sak hände förra gången. mamman svettig och värker i mammahjärtat. sen åkte jag iallafall hem och lämnade ellen till min mamma som var här och skulle ha småtjejerna på förmiddagen. sedan upp till dagis och lämnade E. stress stress. iväg till jobb. väl i bilen på väg till jobbet så bröt jag samman. kände mig som världens sämsta mamma. varför lämnade jag bara över ellen till mamma? kunde jag inte varit hemma en stund innan jag for till jobbet? ellen var ju uppriven efter läkarbesöket... E var också lite upprymd efter tandläkarbesök och läkarbesök med en skrikande lillasyster och henne lämnade jag också liksom bara av på dagis. känner mig så sämst. dagen har flutit på bra här hemma. men allt känns så jobbigt. kanske för att jag sovit så dåligt i natt också. nu när jag skriver om det så är det ju inte en sån stor grej egentligen... men den här dagen var inge bra. nästa gång någon unge i familjen ska till doktorn tar jag hela förmiddagen ledigt alternativt ser till att få en eftermiddagstid så att jag får lugna barnet i lugn och ro när vi kommer hem.

i morgon börjar jag lite senare eftersom vi ska ha "måbrakurs" på kvällen på jobbet.

nu måste jag sova. kramkram

Inga kommentarer: