fredag 8 maj 2009

Ellen - igen

idag har ellen gått. som vanligt. fick en tid till barnmedicin vid kvart i elva och ellen, ester och jag for dit. doktorn var bra och lyssnade på min oro. gjorde lite neurologiska tester och ställde MÅNGA frågor. tog lite blodprover också: hb, crp och lpk och tpk (heter de så). är ej så bra på blodprover. det var rätt svårt att undersöka ellen eftersom hon GALLSKREK så fort hon såg doktorn. jag tror att ellen mindes vårt besök till akuten igår och visste att lurt var på g. ester satt helt tyst och helt stilla under alla undersökningar och blodprovstagningar idag. jag tror hon försökte smälta in i väggen för att själv slippa bli undersökt... doktorn hade inga direkta svar. hb:et var normalt, lpk och tpk var liiiiiiiiite förhöjt, men ej anmärkningsvärt... crp fick vi ej svar på med en gång. doktorn skulle ringa om det var nåt. vi fick en ny tid om två veckor... så nu får vi väl vänta och se. vill hon inte gå igen så ska jag ringa eller åka in akut. känns mindre bra detta. även om jag känner mig hyfsat lugn när jag ser ellen. idag har hon yrt runt som vanligt och gått, sprungit, babblat, busat och allt det där. en liten orosbubbla i maggropen bara. så jobbigt när man inte vet. ovissheten är alltid värst i såna här sammanhang.

en fin dag med vännen med barn sen iallafall. TACK TACK TACK!

nu: mys med min man.

kram och trevlig helg. i morgon är det kosläpp här... nån som ska med?

3 kommentarer:

Karin sa...

Oj vilken oro du går och bär på. Lycka till med allt och hoppas som sagt att du får SVAR och vet vad det kan bero på. Sköt om dig och ha så kul på kosläppet! Vilken succé det verkar vara :-) Kram Karin

Evelina sa...

Ååå era stackare!
Hoppas att de andra svaret visar på att allt är som det ska.
Håller tummarna för er!
Sa doktorn om det kunde bero på något annat?
Hade han stött på detta förr?
Men skönt att det verkar gå över och hon leker och studsar som vanligt. Men jag förstår verkligen din oro.
Massor av kramar!

Linda sa...

tack för alla fina kommentarer som värmer massor!!!!!!!!!!