söndag 4 januari 2009

Glasdörr

uppvisningen igår var fantastisk. jag var suuuuuuupernervös innan E skulle på isen. fjantiga jag. E var inte det minsta nervös. hon var cool och åkte så fint som bara hon kan göra i sina silverkläder. underbart.

efteråt hängde mor och syster med hem. kompisen S också. och lite senare kom även kompisen M hit. E och J stack på pippiteater - succé, tyckte E. blev sent igår kväll. satt och babblade om allt och inget till klockan halv ett eller så. sen blev natten lite snurrig. E orolig och vaknade och ville inte somna om. ellen lite uppvak och ester med sin vanliga kommatillmammaochammarutin vid 3/4 sådär. vissa nätter är cirkus. men så länge det blir mer och mer sällan är jag glad.

idag har vi varit hos svärfar på tacoslunch och på eftermiddan lite av det vanliga - mat, dammsuga, plocka, byta blöjor, leka, skratta... mitt liv.

ikväll har vi (mest J) satt upp glasdörrar på billybokhyllorna. han ville ha det och även om jag först var skeptisk känns det bra nu. blev ganska fint faktiskt. lättare att hålla ordning också när ingen river ut alla böckerna 74 gånger per dag. J satsade hårt på argumentet att det blir mindre damm i hyllorna med dörrar för. han vet att jag ogillar damm.

ester går lite fler steg nu. typ 3 eller så. men lite framSTEG senaste dagarna alltså.

Inga kommentarer: