fredag 23 januari 2009

Kalas

i morgon är det ettårsparty här. jag gillar party/kalas. jag gillar min släkt. jag gillar våra vänner. ändå blir alltid kalas stress för mig. städa städa städa. inte att jag måste ha kliniskt rent hemma, men ni andra som har barn hemma vet ju att det lätt ser ut som en tornado dragit fram. det räcker att jag tittar bort i 10 minuter så ligger ALLA leksaker på golvet. hur? så, när jag/vi (fast jag är ALLTID projektledaren) vill jag ha undanplockat, dammsuget, rena badrum osv. ingen hysteri - bara ganska rent. representabelt. herregud, detta blev snurrigt. vad vill jag säga. jag vill nog bara säga att jag alltid är lite stressad veckan innan kalas. ikväll har jag gjort lasagnen (stavning?) och ställt i ordning i köket. mamma gör en lasagne också. min fina svärmor gör 2 tårtor och mormor köper en tårta. så fina alla är som vill hjälpa mig. jag gjorde egentligen tre lasagner. en vanlig. en mjölkfri. en vegetarisk. alla måste bli nöjda och glada. värdinnekomplex. att jag inte bara kan varva ned tre kilo och ta't lugnt istället. jaja. det ska bli roligt att träffa alla. alla fina.

idag var vi på ÖF (the kids och jag) och det var så trevligt. mina tjejor uppför sig som tre änglar och alla säger att "det verkar ju lugnt med tvillingar" och jag bara LER och LER och LER mot dem. det är så kul med ÖF. E leker med sina polare (vi bor i en sån liten by så hon känner alltid nästan alla). jag får pratat lite med andra mammor och det är ju givande eftersom vi liksom är insnöade på samma saker (sömn, matvanor, bajsvanor, sjukdomar, dagisplatser, utvecklingsfaser).

en annan hysteriskt rolig sak som hände idag. jag sökte ett jobb häromdagen. ett som jag verkligen skulle gilla att få. och idag ringde de och KALLADE MIG TILL EN INTERVJU. så spännande. jag får fjärilar i magen och blir lätt hypad. intervjun är den 9:e så jag har god tid att förbereda mig. eller ja, god tid och god tid, men ni förstår vad jag menar. intervjun är inte i morgon. frågorna snurrar i huvudet. vad kommer de fråga om? vad ska jag fråga om för att verka lagom smart/insatt/trevlig? vad ska jag ha på mig? pirr pirr pirr. måste ringa två gamla kollegor och ventilera mig lite. så ROLIGT det ska bli att gå på intervju. sen blir det ju mindre roligt om jag inte får jobbet men så är ju livet. när jag sökte mitt första jobb som sjukgymnast fick jag gå på intervju men en annan tjej (kursare till mig) fick jobbet. då gick jag in på toa hemma och grät i 10 minuter. när jag kom ut tittade J frågande på mig. fnissar åt minnet men då var det INTE kul. iallafall ser jag fram emot intervjun. på något sjukt sätt gillar jag intervjuer. spännande liksom. ett pressat läge. jag gillar lite att vara pressad på ett sånt positivt sätt.

detta blogginlägg blir helt långt och osammanhängande. måste sluta. ska nog plocka undan och plocka undan lite till innan jag går och lägger mig.

jag känner mig så lycklig idag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Måste säga att jag är lite imponerad av att du är 3 barns mamma, utbildad och har hunnit jobba. Själv ska jag snart börja mitt yrkesliv, spännande.
Lycka till på intervjun

Linda sa...

oj, det var ju smickrande. lycka till själv med ditt yrkesliv. vad ska du jobba med?

Anonym sa...

Det jobbiga är att jag knappt vet själv. Har utbildat mig till beteendevetare och är intresserad av både personalfrågor och sånt som rör tjejer/kvinnor.
Blir till att söka lite av varje.