torsdag 22 januari 2009

Köket

vi har tydligen trådlöst bredband nu så jag bloggar i köket för första gången. idag har jag varit på ultraljudet... om ni minns. jag har ju haft ont i magen upp på höger sida. doktorn hittade inget konstigt vad han kunde se idag iallafall. skönt. ett remissvar som är mer definitivt skickar han till min doktor sen. han trodde iallafall smärtan var muskulär. han tyckte jag skulle fundera på avspänningsträning och yoga. kanske en bra idé.

min syster är här. sover bort förmiddagen. och livet kanske. när någon man älskar så mår dåligt gråter insidan. ledsen. inga ord passar bra. att må dåligt passar över huvud dåligt in i hela samhället. inget utrymme finns. för de som inte fungerar. hämtade henne efter mitt läkarbesök förut och storasysterhjärtat ömmar. maktlösheten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

skönt med UL svaret. jag tänker på dig och din syster.

kram

Linda sa...

fina ni!

Anonym sa...

*aj* Fick en kramp i magen när jag läste detta inlägg!

Jag vet hur det är att inte må bra! Alltför väl! Hoppas din syster mår bättre snart.

Muskulär art!? Hmm, låter konstigt men det kan ju vara något psykosomatiskt. Stress som sätter sig någonstans i kroppen och yttrar sig som magont! Hoppas du ska få ordning på din mage snarast!

Styrkekramar Vikkan