måndag 5 januari 2009

Krångel

datorn krånglar lite. jag har vattnat mina blommor. terapi.

min lilla farmor ska fylla 94 år i februari. hon har bott i sin lägenhet sedan 1952. det är 56 år som hon bott där. farfar dog 2002 några dagar innan de skulle fira 60-årig bröllopsdag. tänk att bo i samma lägenhet i över femtio år. tänk att vara gift med någon i sextio år. stora siffror för mig som varit gift i 2 månader. iallafall så är den där lägenheten så mycket mer än en lägenhet. dofterna... minnena. för mig visst, men hur är det då inte för farmor och för pappa och hans två syskon? i morgon ska farmor ha middag och den 12:e januari ska hon flytta till ett serviceboende. farmor är glad men det är sorgligt ändå. lägenheten ligger på 3:e våningen utan hiss och det funkar inte längre när man är nästan 94 år. jag är glad att farmor hinner flytta när hon är pigg och klar och frisk. men det är med dubbla känslor och en vemodsklump i magen jag far dit i morgon. jag tar med mig E. ellen och ester har aldrig varit där och jag känner att jag får mer tid att prata med farmor och verkligen VARA MED om inte de är med. de blir hemma med J. så i morgon till borås alltså.

nu ska J och jag se en film. eller en halv.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej!
har ni klarat er från ohyran? Håller tummarna!

Imorgon går vi upp med vår uppsats, så om du har en tumme över mellan 8.30-9.15 så får du gärna hålla den. Och på fredag smäller det!

Linda sa...

vi har inte hittat någon lus! hur går det för era?

när ska vi komma på fredag. jag tror att jag kommer med 2 eller 3 barn.

kramis!

Anonym sa...

lössen verkar utrotade!

Ja på fredag får ni komma nästan när ni vill efter 14-15. Kom gärna på eftermiddagen för sen blir det nog rätt så mycket folk.

Uppsatsen är färdig!!! Och den ska skrivas om till en artikel så nu blir jag snart publicerad igen!!!

kram

Linda sa...

du är så duktig!!! då dyker vi upp mellan 14 och 15 någon gång. vi blir mellan 3 och 5 personer.