lördag 17 januari 2009

Samstag

idag skridskoskolan - ny termin. E lycklig på isen. hon är så duktig. en kämpe.

sen var E och jag på köpcentret och inhandlade lite pryttlar.

på eftermiddagen var E hos kompisen A på gatan och lekte. J's kompis är här.

lite irriterad på J.

korthugget idag.

läser om många barn med kräksjuka i "vår" tråd på familjeliv.se. stackars stackars dem.

fick förresten boka om vår tid på bvc, ettårskontrollen. de vill ju inte ge vaccin när hon äter antibiotika. ny tid den 28:e. jag vet att mini-ester går upp lite dåligt (ännu sämre nu efter sjuklingsveckan)... men vad ska man göra... vi ger välling, frukostmellis, lunch, mellis, middag och välling igen. olja i mat och välling. men vill hon inte ha så vill hon ju inte. min lilla kråka, ester!

idag sa ellen sko (KO). så ROLIGT ROLIGT nu när man märker att de börjar bli intresserade av att PRATA med en. jag ÄLSKAR ju att tala och uppskattar barn som kan kommunicera sin vilja via ORD. åh, så roligt det är att ha barn.

idag när E och jag varit iväg några timmar var inte J hemma när vi kom hem. han var ute och gick med e&e. så tomt. när de väl kom in kunde jag inte sluta pussa på de små. jag hade saknat dem!!! inte klok man är!

Inga kommentarer: