tisdag 13 januari 2009

Sämre

vill börja med att tacka två genier som fixat så att tiden/datumen i bloggen nu stämmer. det var ju lätt...behövde bara lite hjälp på traven.

idag mår ester sämre. blek. satt bara och stirrade hela morgonen. inte ätit någon fast föda, bara välling och bröstmjölk och vatten idag. vi åkte in som bestämt och crp/snabbsänkan hade gått upp från 90 till 161. ingen överraskning dock, eftersom jag märkte att hon var sämre. iallafall fick vi nytt antibiotika. jag HOPPAS verkligen att det hjälper FORT, för mammahjärtat värker i oro. hon är så liiiiiiiiiiiiiiiten. blek och alldeles svullen över kinden. inte sig lik. tyst. orkar inte ens gnälla. röd i ögonen. doktorn tror ju lymfadenit, men jag tror ändå att det är den där öronspottkörteln för svullnaden är mer över kinden än halsen. i vilket fall som helst så hoppas jag att penicillinet tar det. jag ska ringa doktorn i morgon igen och rapportera... vad göra om hon inte blir bättre? mamma var med mig idag. ellen diggade läget på akuten och gick omkring och charmade alla. goa glada ellen. lilla ester, bli frisk nu fort. mamma älskar dig!

5 kommentarer:

Anonym sa...

håler tummarna hårt för att lillskruttan ska bli bra snabbt

Anonym sa...

Hoppas hon kryar på sig. Kram på er båda!

Anonym sa...

Jag håller också mina tummar för lill-tjejen.

Anonym sa...

Ester det lilla hjärtat! Vi tänker på dig och hoppas du ska bli bra snart! Styrkekramar till mamma och resten av familjen

Kram Vikkan

Evelina sa...

Krya krya krya Ester!
Förstår oron du har, jobbigt när småfröna är dåliga och inte kan berätta!
Kram