fredag 2 januari 2009

Ohyra

nyår var supermysig, som sagt. MEN dagen efter ringde L, min vän som var här på nyår med sin familj, och berättade att hennes barn hade löss. så nu är jag helhispig och det kliar ÖVERALLT! hihi. vi tvättade håret som vanligt igår och kammade alla med luskam. inget fynd igår. men nu när jag skulle ge småtuffingarna lunchen så tyckte jag att ester hade SMÅ små prickar i hårbotten. J och E är iväg och gör några ärenden så de skulle köpa lusmedel... får nog kamma igenom alla sen när de kommer hem. och behandla dem som eventuellt kräver behandling. vi har aldrig haft löss innan så det blir en ny erfarenhet i familjen. hahaaaaaa.... mindre trevligt kanske men ändå att föredra framför magsjukor och allt annat elände jag hör om.

småtöserna sover eftermiddagsluren nu. så goa de är just nu. vågar inte skriva att de är i en bra period MEN jag gör det ändå. de är urmysiga faktiskt. leker... smajlar upp sig och charmar alla och busar. äter och sover hyfsat stabilt. jag älskar dem så jag vet inte vart jag ska ta vägen med all kärleken. E ska vi inte ens börja prata om. min prinsessa. bara så ni vet så kommer en ny utvecklingsfas komma i morgon. bara för att jag skrev det. jag är SÅ VIDSKEPLIG. jag mår så dåligt när folk säger saker av typen "jag har aldrig brutit benet...". jag börjar ta i trä och fåna mig. men sån är jag.

är det förresten bara jag som blir sugen på att kasta ut granen så fort nyåret är över? nu vill jag ha fritt från julpryttel och börja med det nya. det ljusa. det som går mot vår ljusa tid. våren. sommaren. jag ska inte säga att jag längtar till våren än. men käner mig ändå färdig med julen och ljusstakarna och granen och allt det andra.

ikväll kommer J's kompis hit. A. i morgon är det uppvisning i skridskoskolan. J och E ska på Pippi Långstrump-teater i morgon kväll sen efter uppvisningen (en julklapp från oss till E). mamma och en kompis kommer hit till mig efter uppvisningen. bara myspys hela tiden nu. vardagen väntar runt hörnet så jag passar på att NJUTA i fulla drag. ska söka ett jobb ikväll också. måste få tummen ur.

2 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag har också nån mental grej att när januari kommer så ska det röda bort och det ljusa ska in. Gärna en bunt vita tulpaner till det!

Lycka till med jobbsökeriet!!

Linda sa...

ja, jag ÄLSKAR vita tulpaner. måste ha. fick en fin tulpanvas i julklapp av mor.