söndag 11 januari 2009

Öronspottkörteln

natten gick bra. inga extremer iallafall. ester vaknade en del och var orolig, men tjejerna verkade inte störa varandra nämnvärt.

dagen idag började med platt fall. mamman i tårar och frustration efter att stordottern vägrar att lyssna med MERA. MEN det vände fort och resten av dagen blev bra. E lekte med tre tjejer på gatan. först en på förmiddan och sen två andra på eftermiddan. leken betyder allt för E just nu.

något är på g med ester. hon var lite varm i morse efter att ha sovit oroligt på efternatten. 38 visade tempen. sen tyckte jag att hon såg lite svullen ut över höger kind/hals vid frukostbordet. vad är nu detta? ringde sjukvårdsupplysningen, men ärligt talat. de LYSSNAR inte. på eftermiddagen ringde jag istället en barnläkare jag känner. han LYSSNAR och han är FANTASTISK. vilken underbar människa, läkare och pedagog!!! jag beskrev det som ester har och han gissade på någon inflammation eller liknande i öronspottkörteln. jag visste knappt att den fanns. han tyckte inte vi skulle åka in utan avvakta till i morgon och bara ge panodil. sen fick jag hans mobilnummer så att jag kan ringa i morgon och diskutera vidare hur vi ska göra. känns så skönt. "min" barnläkare är man till min bästa kompis mamma (mamman är för övrigt också barnläkare så om inte han är hemma så är hon det ;) ). jag ringer dem inte ofta och inte om det gäller förkylningar och annat vanligt. men när det är sånt här lite konstigt så är de två klippor. fortsättning följer för vad som händer med esters öronspottkörtel eller vad detta nu är!

nu ska jag klistra in bilder i ellen och esters fotoalbum.

och dricka te.

och prata med min underbare man.

och ringa en vän.

och... vi får se.

god kväll och natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej!

jag har festat så i helgen som jag aldrig har festat förr tror jag. åkte till mollösund igår och det var så himla roligt. vinet flödade och bara en massa barnmorskor. gissa om vi skrattade natten lång...

nu ska jag vara ledig lite och bla rensa i förrådet och kanske samla ihop en påse eler två till dig.

kram