torsdag 15 januari 2009

Kålsoppa

idag lagade J kålsoppa med frikadeller. en av mina personliga favoriter. gött!

ester mår tyvärr inte bättre. jag ringde doktorn på östra som sa att om hon fortfarande inte är bättre i morgon så får vi komma in. igen. så jobbigt detta är.

känns som jag bara skriver om ester. ellen mår bra. hon springer omkring här hemma. upptäcker. leker med E. ellen är så nöjd. äter och är glad nästan jämt. när hon är ledsen är det antingen sömn eller mat som behövs. nu när ester är sjuk så blir mina småttingar liksom ÄNNU mer olika och ellen känns som en liten tjej och ester mer som en bebis fortfarande.

i morgon E ledig från dagis. mamma kommer en sväng och sen får vi se om vi åker till östra eller inte. hoppas hoppas hoppas hon är frisk (are) i morgon. börjar bli tjatigt att skriva om att ester är sjuk. men det är hon ju. och det är det som snurrar i huvudet mitt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att ni fick tag på doktorn och att ni fick bra, förhoppningsvis, råd. Men hoppas ännu mer att lilla Ester är bättre imorgon.

Kramar

Anonym sa...

Håller fortfarande mina tummar. Ska knipa ordentligt med dom nu.

Linda sa...

sötnosar!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Det är ju ditt liv just nu. Allt annat blir liksom inte lika viktigt. Måtte hon bara friskna till. Snabbt!