fredag 2 januari 2009

Årskrönika

många (nästan alla faktiskt) bloggar jag följer. och det har blivit SJUKT många har gjort en sammanfattning över året. jag tänker och tänker men mitt år går inte att sammanfatta. iallafall så hittar jag inget bra sätt. det har varit en bergochdalbana att vara tvillingmamma och trebarnsmamma detta ellen och esters första år i livet. vissa dagar har varit så jobbiga att jag gråtit. många andra dagar har jag också gråtit men av lycka och tacksamhet istället. det har varit upp och ned, som sagt. en sak är iallafall klar: detta är mitt livs utmaning. 2008 har varit det bästa året i mitt liv. inget går upp mot det jag fått och jag är så glad för allt. utmaningen och prövningarna känns ju SÅ tuffa när man är mitt upp i dem. men när man ser på dem i backspegeln blir man liksom tacksam för dem också. jag har lärt mig så mycket. om mig själv. om J. och E. om barn. om e times two.

sen gifte jag mig ju 2008 också.

3 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vilket år du haft alltså. Och du tog dig genom det med sinnet i behåll :-) Kram på dig och god fortsättning! Hoppas vi ses snart!

Linda sa...

det hoppas jag också. kram tillbaka.

Anonym sa...

Visst är det svårt att sammanfatta ett år då det hänt så mycket?! ;)

Hoppas att 2009 blir ett minst lika fint år!

Å, hoppas ni dräper de små lössen ifall att de dyker upp! *ler*

Kram Vikkan