söndag 14 september 2008

Andas

var inne i stan hos en vän och fick brunch. gick en långpromenad längs med vattnet förbi Röda sten. jag älskar Göteborg. när jag går längs med vattnet under älvsborgsbron. då älskar jag mitt Göteborg. ljudet från spårvagnarna blir som musik i mitt öra och jag blir nästan lite kär i stan. finns ett minne i varje vrå. nästan. när vi gick förbi stenen tänkte jag på när vi var där på konsert nån gång när vi precis träffats. thåström var där och allt var berusat och snurrigt. förälskat. sen gick vi förbi där J bodde när vi hade slut en lite period. en affär där jag köpt frallor när jag skulle till J's lägenhet. en backe jag cyklat upp för. härligt att träffa vännen också. bara få vara Linda.

allt gick strålande för J här hemma såklart.

på eftermiddagen hade E tre kompisar hemma (livligt! och härligt!) och sen kom svärfar med fästmö hit. trevligt.

nu ska jag ringa en annan vän.

Inga kommentarer: