måndag 8 september 2008

Dån

det dånar här när regnet öser ned ute. vi bor ju precis under taket. förr var det vind här, säger sven som bor under oss.

idag har vi varit hemma alla tjejor. haft en mysig dag. mina fina tjejer! en mamma från dagis ringde och frågade om vi ville ses på lekplatsen så vi gick och hängde med dem ett par timmar på lekplatsen. den mamman har själv tre barn som är 5 år, 3 år och 8 månader. kul för E att leka lite...blir lite långsamt att bara vara inne med mamma och småglinen hela dagen lång. det var superfint väder också när vi var ute. det kan man inte direkt säga nu...

när J kom hem stack han och E direkt till dansen. och sen på kvällen efter middan badade vi alla tjejerna (+ J). jag fick torka och bekläda dem i pyjamas när de var färdiga...mys.

hm, ester höll på och snurrade inatt också. jag har bestämt mig för att det är en utvecklingsfas och att det bara är att härda ut. jag försöker att inte amma henne varje gång hon vaknar utan söver 0m henne utan bröstet... ellen sover som en sten och ammar max 1 gång per natt. ester kanske 3 som det är nu. i morse sov ester till nio...vart väl helt slut efter nattens virrvarr. hon är inte ledsen när hon vaknar utan bara orolig och spännig... som en pinne. känner mig lite snurrig när nätterna blir såhär. jag sover en del på en madrass i deras rum så slipper jag springa upp och ned sjutton gånger. märkte dock i morse att jag var lite slut när jag började tvätta håret med balsam och gnuggade och gnuggade och FATTADE INTE varför det inte blev nåt skum. HALLÅ! jag har sagt det förr men det är verkligen fördummande att ha barn. man blir lite korkad, helt enkelt. hoppas folk har överseende och inser att min eventuella intelligens och briljans förhoppningsvis återkommer om ett par år eller tio. haha!

Inga kommentarer: