tisdag 16 september 2008

Besser

idag har varit en bra dag. efter en mindre rolig natt med en orolig ellenbellen på armen nästan hela tiden.

så konstigt att gamla klyschor som "efter regn kommer sol" alltid tycks stämma. egentligen är jag allergisk mot sånt där. men ju äldre jag blir (jag VET att jag inte är gammal, men ni vet) desto mer tycker jag att såna där kloka ord alltid tycks passa in numera. det snoras en del fortfarande. hostas också. ester vill inte äta så jag är glad att jag ammar fortfarande så får hon i sig något iallafall. känns som vi är på bättringsvägen iallafall. hoppas hoppas.

nu måste jag skriva lite om mitt nya andningshål: promenader tillsammans med podradio på mobilen. sååååååååååååååååååå ljuvligt!!! småttisarna sussar gott. E på dagis. J i skolan och mamman får motion samtidigt som hon varvar ned...eller iallafall så får mamman lite stimulans. intellektuell sådan. J hjälper mig att ladda ned radioprogram från SR (lagligt alltså) och så lägger han in dem i mobilen. jag hajar inte hur det går till riktigt. J är min man. ett tekniskt marvel som gärna hjälper sin inkompetenta fru (iallafall snart!). iallafall så har jag några nya idoler. egentligen har jag gillat dem länge men efter deras sommarprat så bara är de mina IDOLER liksom: mia&klara samt carin götblad. TIPS TIPS TIPS!!! lyssna på deras program. kolla sr's hemsida. verkligen "hörvärt". mia&klara är hysteriskt roliga. programmet bjöd lite allvar dock...inget sommarprat utan lite allvar. carin götblad är urcool och minner mig lite om min chef på mitt senaste jobb. riktigt cool kvinna som tänker lite utanför de vanliga ramarna. vill varna en eventuell bloggläsare bara för att carin götblad pratar LITE om råttor. så om man har råttfobi så kanske man kan hoppa hennes program. lyssnade på michael nyqvists program från förra året också. också jättebra! tips igen.

nu ska jag ringa ett samtal. och kanske ändra färgen i bloggen igen. blir lite svårläst med detta rosa.

Inga kommentarer: