lördag 20 september 2008

Nyponrosens motsats

hm, jag skulle vilja vara en sån där tjej som alltid är fräsch och fin som en nyponros. ni vet vad jag menar va. en sån där tjej med lagom rosiga kinder, lagom sminkad, fönat hår (diskret) och alltid hyfsat trendiga kläder. en sån där tjej. jag kanske är diffus. men jag skulle vilja vara en nyponros. igår när jag gick min promenad med vagnen såg jag en vissen nyponros som någon trampat på. jag känner mig mer så. ser bilder på mig själv på ett annat internetforum och jag tycker att jag ser lite härjad ut. inte hjälper det att jag är tunnhårig nu också. jävla amning. men jag jobbar vidare. på nyponroslooken alltså.

jag älskar J. vill bara säga det. han är bäst. alla kategorier. min bästa vän. min lover. the love of my life. vet ni vad, vi ska gifta oss. den 25:e oktober. alldeles stillsamt i rådhuset ska vi gifta oss. utan pompa och ståt. efteråt ska vi och de närmaste äta tårta och dricka kaffe eller champagne här hemma hos oss. sen är vi gifta. vi ska ärva min farmor och farfars ringar. jag ska heta ett annat efternamn. samma som J och barnen. jag blir så lycklig att jag gråter när jag tänker på det. jag längtar så det värker. äntligen! fest tar vi en annan gång. när det passar bättre in i livet. kanske om ett par år när jag fyller trettio. vi får se. att gifta sig känns som något bara mellan oss, tycker J och jag. som att det inte angår någon annan. så känner vi, men jag vet att alla tycker olika. jag ville bara berätta.

nu sover de små och J och E drog iväg till skridskoskolan. höstsolen lyser klar och jag har ett leende i magen idag.

Inga kommentarer: