onsdag 11 februari 2009

Berg och dal

sammanfattning av första året som tvillingmamma lovade jag någon gång. här kommer ett försök.

lycka. hormoner. tårar. vackra barn. amning. promenader. tålamod. bråk. tårar. skratt. tålamod. amning. leenden. bära. bära. amning. kräkbarn. kvällar. fika. bära. lycka. skratt. gråt. prövning. äventyr. resa. utmaning. gåva. tacksamhet. glädje. sorg. grått dis. vardag. röja. städa. tvätta. torka. röja. laga mat. handla. betala räkningar. sysslor. göra. duscha. jagad. borsta tänderna. promenader. sommarprat. bära. söva. vyssja trösta. leka. tålamod. ödmjukhet. relationen. relationen. egentid? drömmar. tankar. familjen. vänner. bröllop. kärlek. min man. ring. barn barn barn. höga ljud. stress. jagad. tårar. glädje. lycka. harmoni. kaos. ånger. ilska. dåligt samvete. bråk. skratt. fniss. bus. ömhet. pussar. kramar. klappar. leenden. foton. möten. personer. busighet. otålighet. blogga. familjeliv. besvikelse. överraskning. svett. russinmage. nytt. växa. mata. röja. städa. plocka. gosa. mysa. bada. solen. nuet. dagen. sekunden. kaoset. familjen. mina barn. så vackra. så fina. så underbara.

jag är så glad.

men en sak. de som säger att det är lätt med barn. de ljuger. det är roligt med barn. men det är inte lätt.

4 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vilken häftig sammanfattning! Gick den i tidsordning? :-)
Nä, lätt är det inte. Och prövningar kommer vi att få HELA vägen :-)

Linda sa...

nej, ingen tidsordning. jag har slutat fungera kronologiskt.

Anonym sa...

Flummtussen: Du är bäst helt enkelt! Medalj kommer på posten!;-)

Kram Vikkan

Linda sa...

flummtussen, ja vad ska man säga?